אגף המודיעין בשרות הקורונה

קובי פינקלר No Comments on אגף המודיעין בשרות הקורונה

בזמן שכוחות צה"ל השונים שסייעו למדינה במאבק בנגיף הקורונה ישובו לשגרת חייהם, באגף המודיעים מתכוונים להמשיך וביתר שאת בפעילויות שונות לסייע למדינה במאבק הנחוש בנגיף

צילום: David Cohen/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את פרוייקט הדגל של הרמטכ"ל כוכבי בשילוביות בין כל אגפי המודיעין הסבו עכשיו למערך המשלב את כל המידע מכל הגופים על הקורונה.

בעוד שבועיים, ב-17.5 בדיוק, עם פתיחת השלב הרביעי בהקלות, יחזיר הצבא את מרבית חייליו לשיגרת יומם ובכך למעשה יעביר למדינה את ניהול משבר הקורונה.

חיילי אוגדה 98 ישובו כולם לאימוניהם ולתעסוקות המבצעיות, פיקוד העורף ישחרר את אנשי המילואים שסייעו בהבאת אוכל ומצרכים לנזקקים והחיילים שסייעו לשוטרים באכיפת הסגרים יחזרו לעמדות הצה"ליות על הגבולות.

בתוך כל אלו, שונה אגף המודיעין של הצבא. אנשי המודיעין ימשיכו וממשיכים גם לאחר חזרת 'שיגרת הקורונה' בפעילותם למלחמה בנגיף.

כח משימה ייעודי של 400 מומחים ו'בעלי יכולת מיוחדת' (כפי שהם מוגדרים) ימשיך את מאבקו בנגיף הקורונה במספר שלבים ודרכים.

קצינים באגף המודיעין של הצבא יודעים להסביר שיכולות אגף המודיעין על שלוחותיו יכולות לתת מענה מהיר ויעיל להתמודדות עם הקורונה ולקצר תהליכים.

כך, ניתן למצוא היום מאות לוחמים שסוקרים וסורקים כל פיסת מידע שמתפרסם ברחבי הגלובוס בנושא הנגיף, מעבדים אותו ומייצרים נתוני אמת ותובנות המסייעות למקבלי ההחלטות ברמה הגבוהה ביותר.

אבל זו רק פינה אחת.

בפעם הראשונה נחשפה בחודש האחרון היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין בזכות הפיתוח המהיר של מכונות הנשמה.

כבר היום סופקו כ-300 מכונות כאלו, כולם תוצרת 'כחול לבן' בעלות נמוכה מאד ובעיקר כאלו שעברו את כל אישורי משרד הבריאות.

בקרוב גם יוכלו להתחיל לייצא למדינות נוספות ברחבי העולם מכשירים כאלו למדינות המשוועות להם.

יכולת נוספת שפותחה באגפי המודיעין, היא היכולת לנטר, לבודד ולסמן אזורים , רחובות, בתים ושכונות שקיים בהם חשש להתפרצות הנגיף.

"כשם שאנחנו יוצאים למערכה או לתקיפה ואנחנו מסמנים מראש יעדים ומטרות ויודעים בדיוק באיזה חדר מוטמן משגר את מצוי מערך טרור, כך סימנו לעצמנו להביא מודיעין משובח לאנשי הרפואה על אזורים אדומים, צהובים או ירוקים", אומרים בכירים באגף המודיעין שעמלים על הפיתוחים.

ומעל הכל אין כמעט איש בישראל שלא שמע על יחידת המודיעין 8200.

בימים כתיקונם הם מביאים מידע אמין ברור ומדויק על מערך טילים בסוריה, באדמת עיראק או ברצועת עזה. בימים אלו וגם באלו שיגיעו בשנה הקרובה (כן. עד לשם הם מכוונים), מפתחים ביחידה אב טיפוס למערך תקשורת ארצי שירכז את כל הנתונים למרכז שליטה אחד.

אם תרצו חזון הרמטכ"ל הקודם אייזנקוט והנוכחי כוכבי- של שילוביות בין זרועית; מערך שישלב הכל ותחת קורת גג אחת.

עם תחילת כהונתו של כוכבי הוא דרש לבצע סינכרון בין כל אגפי המודיעין והמידע שכל גוף ידע ל'דבר" האחר עם השני, זה היה לצרכי מלחמה באוייב. עכשיו באחת הסבו את המערכת למוקד הנותן תמונת מצב מכח החזיתות הנלחמות בנגיף.

וכל זאת לצד סיוע בשינוע מטושים, מסכות וציוד אדיר שנרכש בסתר בחו"ל והובא ארצה במהירות כדי לסייע במלחמה הבלתי נראית. מלחמה של אגף המודיעין כנגד נגיף הקורונה.



0 תגובות